E-learning: Goed in Gesprek
Gepubliceerd op: 16-04-2023
Als zorgverlener ben je voortdurend in gesprek. Met cliënten, collega’s, mantelzorgers of familie en vrienden van je cliënten. Goede gesprekken zijn belangrijk. Je werk wordt er leuker van en de zorg beter. Met de in 2019 vernieuwde e-learning 'Goed in Gesprek' leer je beter communiceren in de zorg. Hoe voer je een goed gesprek? Hoe kun je goed feedback geven en ontvangen? En hoe maak je een gesprek doelgericht?
22 vragen over praktijksituaties
In de e-learning leer je door 22 vragen te beantwoorden over praktijksituaties. Je ziet filmpjes met duidelijke voorbeelden van wat wel en niet werkt in een gesprek. Na het beantwoorden van een vraag, krijg je meteen een toelichting bij het goede of foute antwoord, waardoor je er meteen van leert. Henry Mostert, expert Goed in gesprek die de e-learning gemaakt heeft: ‘De e-learning is heel laagdrempelig, en dus geschikt voor verzorgenden, verpleegkundigen en woonbegeleiders.’ Als je voldoende vragen goed hebt beantwoord, ontvang je een certificaat. Je kunt de e-learning ook op een tablet of smartphone doen. De inhoud sluit aan bij het kwaliteitskader in de zorg.
Accreditatiepunten voor beroepsregister
Voor de module kun je 1 accreditatiepunt halen voor het Kwaliteitsregister Verpleegkundigen en Verzorgenden van V&VN (4 euro administratiekosten). De e-learning kan gedaan worden als zelfstudie, maar kan ook goed in opleidingen gebruikt worden. Bekijk alle 20 vrij toegankelijke e-learnings op www.free-learning.nl, een platform van LOCOmotion en Vilans.
Video: voordelen van e-learning Goed in Gesprek
Video over de rol van e-learning bij betere communicatie door Zorgpartners Midden-Holland.